2.10.2019 - przetarg nieograniczony
W związku z planowanym zamówieniem Kartuskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. zawiadamia o wszczęciu postępowania przetargowego na dostawę w formie leasingu operacyjnego jednej fabrycznie nowej ładowarki teleskopowej.
Treść ogłoszenia wraz z załącznikami znajduje się w poniższych plikach.
Metryka
- zdarzenie opublikował: Elżbieta Pruszakdata dodania: 2019-10-04 13:00
- zmodyfikował: Elżbieta Pruszakostatnia modyfikacja: 2019-11-06 11:44
- Formularz ofertowy23.19kB
Metryka
- załącznik opublikował: Elżbieta Pruszakdata dodania: 2019-10-04 13:25
- Wykaz osób do kontaktów32kB
Metryka
- załącznik opublikował: Elżbieta Pruszakdata dodania: 2019-10-04 13:25
Wyjaśnienie
pytań w sprawie postępowania przetargowego nr 2.10.2019. Nazwa zadania: Dostawa w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu jednej fabrycznie nowej ładowarki teleskopowej.
Pytanie 1. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający zgadza się, aby integralną część Umowy leasingu stanowiła oparta o jedną, roczną, ryczałtową opłatę tabela opłat i prowizji w wysokości: 150 zł za Umowy o wartości przedmiotu leasingu powyżej 20.000 zł - dla umów w PLN, 75 zł za umowy o wartości przedmiotu leasingu do 20.000 zł - dla umów w PLN. Opłata ryczałtowa zastępuje większość wycenianych oddzielnie czynności związanych z posprzedażową obsługą Umowy leasingu. W ramach ryczałtu Klient nie ponosi kosztów m.in. za: cesję umowy, obsługę mandatów, wcześniejsze zakończenia Umowy, bezpłatny dostęp do Portalu Klienta. Tabela opłat jest częścią OWUL – co gwarantuje Klientom niezmienność warunków przez cały okres trwania Umowy.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na pobieranie przez Wykonawcę żadnych dodatkowych opłat nieujętych w ofercie. Cena podana w ofercie winna obejmować wszystkie koszty, nakłady i prace, które są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych kosztów.
Pytanie 2. Zamawiający wskazał, że czas trwania umowy powinien wynosić 36 miesięcy w tym samym czasie zamierza on uiścić 36 rat. Uprzejmie informuję, że w l. operacyjnym występuje o jedną ratę mniej niż faktycznie trwa umowa. W umowie trwającej 36 miesięcy Zamawiający uiści zatem 35 rat, z uwagi na fakt, że termin płatności pierwszej raty przypada miesiąc po odbiorze Sprzętu. Dodatkową opłatą, ale nie ratą leasingową, jest czynsz inicjalny. Opłata za wykup (depozyt gwarancyjny) uiszczany jest razem z ostatnią ratą. Proszę o akceptację takiego sposobu kalkulacji oferty i korektę formularz ofertowego w taki sposób, by znalazła się w nim liczba 35 rat, czas trwania umowy 36 miesięcy.
Odpowiedź: Leasingodawcy oferują różną liczbę rat w przypadku leasingu na 36 miesięcy, tj. stosują 35 lub 36 rat. Zamawiający dopuszcza zastosowanie w formularzu ofertowym liczby rat 35 lub 36, zgodnie z przyjętą polityką danego leasingodawcy.
Pytanie 3. Z uwagi na fakt iż, zapisy rozdziału IV pkt. 6 oraz pkt. 7 SIWZ wykluczają się wzajemnie - równe raty - versus – zmienne oprocentowanie zwracamy się prośbą o udzielenie informacji jakiego oprocentowania oferty oczekuje Zamawiający, tj. oprocentowania zmiennego - część odsetkowa raty leasingowej ulega obniżeniu w przypadku spadku stopy WIBOR 1M i podwyższeniu w przypadku wzrostu stopy WIBOR 1 M w stosunku do jej poziomu przyjętego do kalkulacji ceny oferty oprocentowania stałego - stałe i niezmienne raty w trakcie trwania leasingu.
Odpowiedź: Zapisy obu punktów nie wykluczają się. Zamawiający oczekuje oprocentowania zmiennego. Raty zaś mają być równe. Z definicji rat równych wynika, że raty te mogą się zmieniać w przypadku, gdy oprocentowanie kredytu jest zmienne, czyli oparte o stawki referencyjne, takie jak WIBOR.
Pytanie 4. Zamawiający oczekuje złożenia oferty w oparciu o WIBOR 3M. Czy możliwe jest kalkulowanie ofert w oparciu o WIBOR 1M?
Odpowiedź: Zamawiający oczekuje wyliczenia ceny oferty w oparciu o WIBOR 3M. Zamawiający, aby móc porównać oferty musi przyjąć jednolite wartości. Przy kalkulacji ceny oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 3M z dnia 30.09.2019r.
Pytanie 5. Jako formę odszkodowania Zamawiający przewidział kary umowne. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o ich zmniejszenie z 10% na 5%, z 0,5 % na 0,05%.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na obniżenie kar umownych.
Pytanie 6.Czy Zamawiający potwierdza, że nie będzie wymagał dokumentów do rejestracji? Ładowarki teleskopowe są maszynami, które nie podlegają obowiązkowi rejestracji.
Odpowiedź: Zamawiający przewiduje opcję zarejestrowania maszyny. W takim przypadku Zamawiający zobowiązuje się pokryć koszt rejestracji maszyny na podstawie refaktury od Wykonawcy. Kosztu rejestracji nie wlicza się w cenę oferty.
Pytanie 7. Zamawiający w rozdz. IV pkt. 12 ppkt 2 określił kary w wysokości 0,5% wartości umowy. Prosimy o obniżenie kary.
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na obniżenie kar umownych.
Pytanie 8. Prosimy o potwierdzenie, że kara wskazana w rozdz. IV pkt. 12 ppkt 2 dotyczy okresu gwarancji.
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, że ww. kara umowna dotyczy okresu gwarancji.
Pytanie 9. Zamawiający w ustaleniach dotyczących kar umownych podaje, że będzie naliczał karę w przypadku reklamacji przedmiotu zamówienia za każdy dzień zwłoki. Prosimy o wskazania, czy Zamawiający ma tu na myśli opóźnienie w naprawie maszyny, czyli przekroczenie 14 dni od momentu przyjęcia maszyny?
Odpowiedź: Kara umowna będzie naliczana w przypadku nieuzasadnionych opóźnień w realizacji/dostawie przedmiotu zamówienia zgodnie z SIWZ i ofertą Wykonawcy oraz w przypadku opóźnień w realizacji zgłoszonych awarii powyżej 14 dni.
Pytanie 10. Czy w przypadku przedłużającej się naprawy w okresie gwarancyjnym ponad 14 dni Zamawiający wyrazi zgodę na podstawienie maszyny zastępczej odstępując od naliczania kar za opóźnienie w naprawie?
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na podstawienie maszyny zastępczej bez naliczania kar umownych.
Pytanie 11. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na liczenie czasu reakcji serwisu w dni robocze od poniedziałku do piątku?
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na liczenie czasu reakcji serwisu w dni robocze od poniedziałku do piątku.
Pytanie 12.Czy Zamawiający dopuści maszynę z pojedynczym wyjściem jednokierunkowym z tyłu?
Odpowiedź: Zamawiający dopuści maszynę z pojedynczym wyjściem jednokierunkowym z tyłu.
Pytanie 13: Czy Zamawiający dopuszcza zakup ładowarki teleskopowej z przekładnią hydrostatyczną bezstopniową pozwalającą na płynne przyspieszanie bez przerw w dostarczaniu momentu obrotowego, oraz na oszczędzanie nawet do 18% paliwa w skali roku w porównaniu do tradycyjnych przekładni?
Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
Pytanie 14: Czy Zamawiający dopuszcza zakup ładowarki teleskopowej z układem hydraulicznym zasilanym pompą wielotłoczkową o przepływie 150l/m i ciśnieniu roboczym 210 bar ze sterowaniem Flow Sharing która rozdziela przepływ oleju i umożliwia realizację jednocześnie więcej niż dwóch ruchów wysięgnika?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza ładowarkę teleskopową z układem hydraulicznym zasilanym pompą wielotłoczkową przy zachowaniu parametrów minimalnych określonych w SIWZ tj. przepływ min 140 l/min, ciśnienie robocze min. 250 bar.
Pytanie 15: Czy zamawiający dopuszcza zakup ładowarki teleskopowej o promieniu skrętu nie przekraczającym 4010mm?
Odpowiedź: Zamawiający dopuści maszynę o promieniu skrętu nie przekraczającym 4010mm.
Pytanie 16: Czy zamawiający dopuszcza zakup ładowarki teleskopowej o wysokości nie przekraczającej 2,53m?
Odpowiedź: Zamawiający dopuści maszynę o wysokości 2,53m.
Pytanie 17: Czy Zamawiający dopuszcza zakup ładowarki teleskopowej o masie całkowitej na pusto 7900 kg?
Odpowiedź: Zamawiający dopuści maszynę o masie całkowitej na pusto 7900 kg.
Pytanie 18: Czy Zamawiający dopuszcza ładowarkę:
- z silnikiem o pojemności 3,6l?
- ze skrzynią hydrostatyczną z trzema zakresami biegów?
- z wysokością całkowitą 2570mm?
Odpowiedź: Ad1: Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Ad2. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Ad3. Zamawiający dopuści ładowarkę z wysokością całkowitą 2570mm.
Termin składania ofert nie ulega zmianie.
Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.
Metryka
- zdarzenie opublikował: Elżbieta Pruszakdata dodania: 2019-10-11 14:14
Kartuskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. informuje, że w prowadzonym postępowaniu wybrano do realizacji zamówienia najkorzystniejszą ofertę złożoną przez konsorcjum firm:
BNP Paribas Lease Group Sp. z o.o.
ul. Suwak 3
02-676 Warszawa (Lider)
Interhandler Sp. z o.o.
ul. Wapienna 6
87-100 Toruń (Partner)
Szczegóły znajdują się w załączonym dokumencie.
Metryka
- zdarzenie opublikował: Elżbieta Pruszakdata dodania: 2019-10-23 12:32
- Informacja o wyniku625.6kB
Metryka
- załącznik opublikował: Elżbieta Pruszakdata dodania: 2019-10-23 12:32