Zamówienia publiczne
Regulamin udzielania zamówień sektorowych
2.12.2025 - zamówienia publiczne realizowane bez zastosowania ustawy "Prawo zamówień publicznych"
Wyjaśnienie
pytań w sprawie postępowania przetargowego nr 2.12.2025
Nazwa zadania: Sukcesywna dostawa paliwa do pojazdów z możliwością tankowania na terenie miasta Kartuzy w 2026 roku
Pytanie 1. Czy Zamawiający dopuszczając możliwość dokonywania zakupu paliwa w formie bezgotówkowej przy użyciu kart paliwowych zaakceptuje, aby karty paliwowe wydane zostały w ciągu 10 dni roboczych od przedłożenia wniosku/zamówienia na karty przez Zamawiającego na dedykowanym portalu internetowym, do którego Zamawiający otrzyma dostęp po podpisaniu umowy, lub przedłożenia wniosku/zamówienia w przypadku blokady danej karty (utrata, zmiana danych i itp.) lub zamówienia nowej karty?
* 0 zł netto za kartę nową,
* 10 zł netto za kartę wymienną (na skutek zagubienia, kradzieży, zmiany dotychczasowych danych etc.),
* 0 zł netto za kartę dodatkową wydawaną w trakcie realizacji umowy (np. nowy numer rejestracyjny, karta, której kończy się termin ważności)?
Bezgotówkowa sprzedaż paliw odbywać się będzie poprzez tankowanie pojazdów i maszyn będących w użytkowaniu Zamawiającego w stacjach/ sieci paliw Wykonawcy – za pomocą kart paliwowych Wykonawcy wydanych Zamawiającemu. Pracownik Zamawiającego tankujący paliwo do pojazdów i maszyn będących w użytkowaniu Zamawiającego na stacji paliw Wykonawcy zobowiązany jest do wprowadzenia właściwego kodu PIN przypisanego indywidualnie do karty paliwowej i jako potwierdzenie transakcji otrzyma dowód wydania (wydruk z terminala), gdzie jeden egzemplarz dowodu wydania otrzymuje pracownik Zamawiającego, a drugi egzemplarz dowodu wydania zostaje na stacji paliw Wykonawcy. Dowód wydania (wydruk z terminala) będzie zawierał następujące dane: numer rejestracyjny tankowanego pojazdu, datę poboru paliwa, ilość i wartość zakupionego paliwa, numer karty paliwowej.
Wykonawca nie ma możliwości zapewnienia rozliczeń z odroczonym terminem płatności i warunkami handlowymi zawartymi w umowie przed otrzymaniem przez Zamawiającego kart paliwowych lub bez użycia kart paliwowych.
Odpowiedź: Zamawiający zaakceptuje ww. warunki wydania kart paliwowych.
Pytanie 2. Czy Zamawiający może zaakceptować taką sytuację i w przypadku ewentualnej modernizacji lub wyłączenia ze sprzedaży danej stacji dokonywać transakcji na innej stacji paliw Wykonawcy położonej najbliżej siedziby stacji wyłącznej lub modernizowanej? Wykonawca daje możliwość tankowania paliwa na wszystkich swoich stacjach, umożliwiających dokonywanie transakcji przy użyciu kart paliwowych.
Odpowiedź: Wykonawca musi zapewnić możliwość tankowania pojazdów Zamawiającego na terenie Kartuz.
Pytanie 3. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zaakceptowania sytuacji, w której w okresie trwania umowy z uwagi na optymalizację pracy stacji paliw godziny otwarcia stacji mogą ulec zmianie z pracy stacji całodobowo na pracę w godzinach 06:00-22:00?
Odpowiedź: Zamawiający akceptuje taką możliwość.
Pytanie 4. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany § 7 ust. 1 w ten sposób, aby kara umowna wynosiła 15% i była naliczana od niezrealizowanej części wartości umowy, której dotyczy odstąpienie?
Odpowiedź: Zamawiający utrzymuje zapisy dotyczące kar umownych zawarte we wzorze umowy.
Pytanie 5. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość dodania do umowy kolejnego paragrafu o tytule ZASADY WYSTAWIANIA I OTRZYMYWANIA FAKTUR-KSeF poniższym zapisów:
„1. Poniższe postanowienia będą miały zastosowanie od dnia, w którym Wykonawca zostanie zobowiązany do wystawiania i udostępnienia Zamawiającemu faktur ustrukturyzowanych przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur (dalej: KSeF) na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT) i od tego dnia będą miały pierwszeństwo w przypadku rozbieżności z innymi postanowieniami niniejszej umowy.
2. Wykonawca wystawi i udostępni Zamawiającemu fakturę z wykorzystaniem KSeF, chyba że zaistnieją przypadki, o których mowa w ustawie o VAT uniemożliwiające takie działanie lub uprawniające Wykonawcę do innego działania – w takim przypadku faktura zostanie wystawiona i udostępniona Nabywcy z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie o VAT i niżej wskazanych ustępów.
3. Zapłata należnego Wykonawcy wynagrodzenia nastąpi w oparciu o wystawioną na zasadach określonych w ust. 2 powyżej fakturę na numer rachunku bankowego wskazany w treści faktury w terminie, o którym mowa w § 5 ust.9 umowy.
4. Za datę wystawienia faktury ustrukturyzowanej uznaje się datę przesłania faktury przez Wykonawcę do KSeF, a w przypadku faktury, o której mowa w art. 106 nda ust. 1 lub ust. 16 ustawy o VAT lub faktur wystawianych w okresie awarii lub niedostępności KSeF – datę wystawienia wskazaną przez Wykonawcę na tej fakturze.
5. Za dzień skutecznego doręczenia faktury Zamawiajacy uznaje się dzień jej otrzymania w rozumieniu przepisów ustawy o VAT; w przypadku faktury ustrukturyzowanej będzie to zatem dzień przydzielenia jej indywidualnego numeru identyfikującego tę fakturę w KSeF.
6. Jeżeli ustawa o VAT dopuszcza możliwość udostępnienia Zamawiajacemu faktury w sposób inny niż przy użyciu KSeF, taka faktura może zostać doręczona Zamawiającemu na jeden z następujących adresów:
a) ………………………………………. (za datę skutecznego doręczenia faktury w takim przypadku będzie uznawana data doręczenia Zamawiającemu przesyłki listowej zawierającej ww. fakturę, oznaczoną odpowiednimi kodami zgodnie z ustawą o VAT (z zastrzeżeniem, że w przypadku braku odbioru takiej przesyłki faktura będzie uznana za skutecznie doręczoną po upływie 14 dni od pozostawienia pierwszego zawiadomienia o próbie doręczenia takiej przesyłki) lub data nadania fakturze numeru identyfikującego KSeF – w zależności od tego, która z wymienionych sytuacji nastąpi pierwsza).
b) e-mail: …………………………………….(za datę skutecznego doręczenia faktury w takim przypadku będzie uznawana data wysłania przez Wykonawcę do Zamawiającego wiadomości e-mail zawierającej ww. fakturę, np. w formacie pdf, oznaczoną odpowiednimi kodami zgodnie z ustawą o VAT lub data nadania fakturze numeru identyfikującego w KSeF – w zależności od tego, która z wymienionych sytuacji nastąpi pierwsza).
7. Faktura będzie uznana za prawidłowo wystawioną, jeżeli zostanie wystawiona z uwzględnieniem zasad wystawiania faktur określonych w ustawie o VAT.
8. Zasady o których mowa w ust. 5 i 6 powyżej stosuje się odpowiednio do załączników ustrukturyzowanych.”?
Wykropkowane pola w ust. 6 powyżej powinien uzupełnić Zamawiający.
Odpowiedź: W odpowiedzi na zadane pytanie, Zamawiający informuje, iż akceptuje dodanie zapisów dotyczących zasad wystawiania i otrzymywania faktur KSeF. Załączony wzór umowy zostanie zmodyfikowany o dodanie powyższego zapisu.
Pytanie 6. Czy Zamawiający w przypadku akceptacji zakupu paliwa w formie bezgotówkowej przy użyciu kart paliwowych zaakceptuje regulamin Wykonawcy dotyczący warunków wydania i używania kart paliwowych w zakresie niesprzecznym SWZ?
Odpowiedź: Zamawiający zaakceptuje regulamin Wykonawcy dotyczący warunków wydania i używania kart paliwowych w zakresie niesprzecznym SWZ.
Pytanie 7.Czy Zamawiający dopuszcza możliwość przesunięcia terminu składania ofert do dnia 18.11.2025 r.?
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że w związku z udzielonymi odpowiedziami zmienia termin składania ofert na 19.11.2025r. godz. 12.00
Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią SWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.
- Wyjaśnienie pytań (PDF)284.72kB