Biuletyn Informacji Publicznej
Kartuskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji
Sp. z o.o. w Kartuzach

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.kpwik.kartuzy.pl

Treść strony

Zamówienia publiczne

2.9.2019 - przetarg nieograniczony

Status postępowania: zakończony rozstrzygnięty
Przebieg postępowania (wskazane zdarzenie)
Dostawa fabrycznie nowego pojazdu do ciśnieniowego czyszczenia kanalizacji i odsysania zanieczyszczeń
data opublikowania zdarzenia: 2019-10-08 11:55
Typ zdarzenia: ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Oznaczenie: 2.9.2019
Szczegółowa informacja:

Wyjaśnienie

pytań w sprawie postępowania przetargowego nr 2.9.2019. Nazwa zadania: Dostawa fabrycznie nowego pojazdu do ciśnieniowego czyszczenia kanalizacji i odsysania zanieczyszczeń.

Pytanie 1. Czy Zamawiający ma świadomość, że opisany przez niego pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej 26 000 kg, przy pojemności zbiornika 12 000 l, w takiej konfiguracji jak określa SIWZ, w stosunku do przepisów Prawo o Ruchu Drogowym będzie przeciążony przy pełnym napełnieniu zbiornika (wymóg: Zabudowa pkt. C) co najmniej 5000 kg? Prosimy o jednoznaczne określenie jaką maksymalną masę własną dopuści Zamawiający w tym postępowaniu.

Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje wymagania zawarte w opisie przedmiotu zamówienia. Pojazd nie będzie poruszać się z pełnym zbiornikiem.

Pytanie 2. Czy Zamawiający dopuści podwozie o technicznej nośności 29 000 kg ? Zamawiający wymaga dopuszczalnej nośności wynoszącej 28 000 kg z podziałem 9/11.5/7,5 tony. Proponowane przez nas rozwiązanie spowoduje, że pojazd będzie bardziej odporny na obciążenie, a zawieszenie będzie bardziej trwałe

Odpowiedź: Zamawiający dopuści podwozie o technicznej nośności 29 000 kg

Pytanie 3. Czy Zamawiający dopuści zawieszenie osi tylnych o łącznej nośności 21 ton, a więc zawieszenie o nośności większej niż wymagana? Zamawiający wymaga „nośność osi trzeciej min. 7,5 t i osi napędowej min. 13 t, łącznie nośność tylnego zawieszenia wynosi 20.5 t.

Odpowiedź: Zamawiający dopuści zawieszenie osi tylnych o łącznej nośności 21 ton.

Pytanie 4. Zamawiający wymaga „system chłodzenia o podwyższonej wydajności”. Czy Zamawiający uzna spełnienie tego warunku gdy układ chłodzenia pojazdu jest przystosowany do pracy ciągłej na postoju i jest powszechnie stosowany w pojazdach do czyszczenia kanalizacji , a w nazewnictwie producenta nie ma określenia „podwyższona wydajność”?

Odpowiedź: System chłodzenia musi być na tyle wydajny aby zapewniał możliwość ciągłej pracy pojazdu na postoju w okresie letnim, nie powodując jego przegrzania. Wykonawca składając ofertę oświadcza, że oferowany pojazd odpowiada wymaganiom określonym w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a na potwierdzenie załącza opisy, dane techniczne.

Pytanie 5. Skrzynia biegów dwusprzęgłowa. Prosimy o określenie tego wymagania oraz o odpowiedź na pytanie: Czy Zamawiający dopuści pojazd wyposażony w sprzęgło w wykonaniu specjalnym przeznaczonym do samochodów komunalnych (śmieciarki , pojazdy asenizacyjne) i budowlanych?

Odpowiedź: Zamawiający dopuści pojazd wyposażony w sprzęgło w wykonaniu specjalnym przeznaczonym do samochodów komunalnych.

Pytanie 6. Prosimy o wyjaśnienie określenia wyposażenia „dodatkowa osłona przeciwpyłowa” znajdującego się w: wyposażenie dodatkowe. Prosimy o określenie jaką funkcję ma spełniać to wyposażenie

Odpowiedź: Dodatkowa osłona przeciwpyłowa jest osłoną pod zespołem napędowym ograniczającą zanieczyszczenia.

Pytanie 7. Co Zamawiający miał na myśli określając pojemność całkowitą min. 12 000 litrów? Czy w tej pojemności wliczona jest objętość tłoka? Czy pojemność 12 000 litrów jest pojemnością całkowitą, czy użytkową? Zamawiający Określił podział zbiornika, gdzie suma pojemności wynosi 12 000 litrów. Należy mieć na uwadze, że tłok zabiera część objętości użytkowej, przy pojemności zbiornika 12 000 litrów. Dodatkowo w komorze osadu nie da się wykorzystać całkowitej pojemności, tylko jej część w granicach 90-95[%]

Odpowiedź: Pojemność zbiornika odnosi się do całkowitej pojemności zbiornika z uwzględnieniem wszystkich elementów znajdujących się wewnątrz.

Pytanie 8. Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie ramy pomocniczej ze stali nierdzewnej?

Odpowiedź: Zamawiający dopuści wykonanie ramy pomocniczej ze stali nierdzewnej do zastosowań konstrukcyjnych o podwyższonej wytrzymałości.

Pytanie 9. Podział i funkcjonalność zbiornika: - możliwość ustawienia tłoka w końcowym położeniu bez blokady i napełnienie całego zbiornika wodą. Czy Zamawiający dopuszcza zabezpieczenie przed niekontrolowanym „wystrzałem” tłoka sworzniami umieszczonymi na końcu zbiornika? Wykonawca w załączonych do oferty danych technicznych i opisach musi określić jakiego rodzaju jest stal.

Uzasadnienie: Z doświadczenia z dostaw na rynki UE są wymagane dodatkowe zabezpieczenia tłoka przed jego wystrzałem (wymagania TUV, DEKRA). Rozwiązanie opisane przez Zamawiającego nie jest już stosowane w nowoczesnych rozwiązaniach, stanowi bardzo wysoki stopień zagrożenia życia i zdrowia operatorów i osób przebywających w zasięgu działania pojazdu. Wnosimy o wykreślenie tego zapisu lub dopuszczenie proponowanego przez nas rozwiązania, które jest bezpieczne. Ponadto zwracamy uwagę, że pojazd z zatankowanym zbiornikiem do pełna, jak określił Zamawiający nie będzie mógł się poruszać po drogach publicznych ze względu na dopuszczalną masę całkowitą pojazdu.

Odpowiedź: Zamawiający wymaga, aby wszystkie zastosowane rozwiązania spełniały niezbędne wymogi bezpieczeństwa i nie powodowały zagrożenia podczas pracy i obsługi pojazdu. Samochód musi posiadać odbiór techniczny dopuszczający pojazd do ruchu i jednostkowej rejestracji, deklarację zgodności wg norm  EU, oraz dokumenty niezbędne do rejestracji w Polsce, jako samochód specjalny do czyszczenia kanalizacji. Zamawiający dopuszcza zabezpieczenie przed „wystrzałem” tłoka.

Pytanie 10. Możliwość napełnienia z otwartych zbiorników wodnych. Czy Zamawiający chce mieć tylko możliwość napełnienia zbiornika wodą z otwartych zbiorników, czy żąda zastosowanie dodatkowej pompy? Jeżeli ma być zastosowana taka pompa, prosimy o podanie jej parametrów.

Odpowiedź: Zamawiający nie wymaga zastosowania dodatkowej pompy do napełniania zbiornika wodą z otwartych zbiorników.

Pytanie 11. Opróżnianie zbiornika szlamu: pojedyncza uszczelka do uszczelnienia tłoka z regulacją ciśnienia na pulpicie sterującym. Co Zamawiający ma na myśli podając pojedyncza uszczelka do uszczelnienia tłoka?

Uzasadnienie: Naszym zdaniem i wiodących innych producentów najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie dwóch pojedynczych uszczelek na tłoku. W razie uszkodzenia jednej z nich istnieje możliwość kontynuowania pracy bez ryzyka wymieszania wody z osadem. Ponadto w przypadku systemu z jedną uszczelką (rozwiązanie ekonomiczne i nie powinno być stosowane w zbiornikach o dużej pojemności), jej awaria uniemożliwia opróżnienie zbiornika. Jej naprawa będzie możliwa po ręcznym opróżnieniu zbiornika.

Odpowiedź: Zamawiający dopuści zastosowanie dwóch uszczelek do uszczelnienia tłoka pod warunkiem, że będzie można regulować w nich ciśnienie na pulpicie sterującym. Minimalne ciśnienie robocze 3,5 bara.

Pytanie 12. Zrzut wody z nad szlamu. Pływakowy system DN100 zamontowany wewnątrz zbiornika szlamu. Czy Zamawiający dopuści w miejsce pływakowego systemu DN100 inne rozwiązanie tj. system poboru wody nadosadowej umiejscowiony na wysokości ok. 2/3 średnicy dennicy?

Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje wymagania zawarte w opisie przedmiotu zamówienia.

Pytanie 13. Pompa ssąca. Separator odśrodkowy z blaszanym filtrem szczelinowym. Czy Zamawiający dopuści filtr siatkowy w miejsce z blaszanym filtrem szczelinowym?

Odpowiedź: Zamawiający dopuści filtr siatkowy w miejsce z blaszanym filtrem szczelinowym

Pytanie 14. Wąż ssący: kołowrót węża ssącego zabudowany nad zbiornikiem horyzontalnie ocynkowany ogniowo. Czy Zamawiający dopuści w miejsce kołowrotu węża ssawnego rozwiązanie kasetowe?

Kaseta jest rozwiązaniem nowocześniejszym, bezawaryjnym, lżejszym (jest to szczególnie pożądane rozwiązanie w przypadku uzyskania mniejszej masy pojazdu, zwiększając tym samym ładowność o kilkaset kilogramów), obniżającym wysokość pojazdu. Nie wpływa na funkcje, które ma spełniać pojazd do czyszczenia kanalizacji. W tym przypadku jest to rozwiązanie równoważne, na które Zamawiający w myśl ustawy PZP nie powinien się powoływać.

Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje wymagania zawarte w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga zastosowania kołowrotu węża ciśnieniowego zamontowanego horyzontalnie na zbiorniku (wyjaśnienie pytań z dnia 3.10.2019), w związku z czym nie ma możliwości zastosowania rozwiązania kasetowego, przy wymaganej wysokości pojazdu.    

Pytanie 15. Stanowisko obsługi I. Czy Zamawiający uzna za spełnienie wymogu posiadania w stanowisku I - obrotomierza, wakuometru, manometrów jeśli zastosowany będzie pulpit z kolorowym wyświetlaczem, który wskazuje aktualne parametry z wyżej wymienionych urządzeń pomiarowych?

Odpowiedź: Zmawiający dopuści proponowane rozwiązanie.

Pytanie 16. Osłony modułu pomp: Czy zamawiający dopuści osłony wykonane z innego lekkiego materiału np. aluminium?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania osłon modułu pomp z tworzywa sztucznego lub aluminium.

Pytanie 17. Zgłaszamy swój sprzeciw co do zastosowanych kryteriów oceny ofert w zakresie terminu dostawy przedmiotu zamówienia. Wyprodukowanie takiego pojazdu to okres min. 6 miesięcy. Czas jaki potrzebny jest na dostawę samego podwozie wynosi 3 miesiące. Biorąc pod uwagę dopuszczenie przez Zamawiającego podwozia z roku produkcji 2018 oraz bardzo szczegółowy opis przedmiotu zamówienia może sugerować, że przedmiot zamówienia jest już w końcowym etapie produkcji lub jest już wykonany. W tej sytuacji postępowanie nie jest transparentne i nie sprzyja zachowaniu zdrowych warunków konkurencyjnych, co nie tylko jest niekorzystne dla Zamawiającego, a także dla pozostałych możliwych oferentów.

Odpowiedź: Zamawiający określając zastosowanie kryteriów oceny ofert w zakresie terminu dostawy przedmiotu zamówienia wziął pod uwagę korzyści wynikające dla Zamawiającego z szybszego wykonania zamówienia, które będą większe niż ewentualny wzrost ceny oferty. Natomiast szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest odzwierciedleniem sprecyzowanych oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego.

Ze względu na możliwość wzrostu konkurencyjności postępowania Zamawiający uznaje sugestię Wykonawcy i zmienia maksymalny termin realizacji na 9 miesięcy.

Zamawiający zmienia rok produkcji podwozia. Wymagane jest fabrycznie nowe, rok produkcji nie wcześniej niż 2019, Euro 6D.

 

Zamawiający zmienia również wagę kryteriów oceny ofert:

 

Lp.

Nazwa kryterium

Waga kryterium

1

Cena

75

2

Termin realizacji

25

 

 

W związku ze zmianą treści SIWZ, termin składania ofert ulega zmianie.

  1. Oferty należy składać do dnia: 14.10.2019r. do godz. 12.30
  2. Oferty zostaną otwarte dnia: 14.10.2019r, o godz. 12.40

 

Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

W załączniku znajduje się  SIWZ uwzględniająca zmiany wprowadzone w odpowiedzi na pytanie nr 17 z dnia 08.10.2019r.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Elżbieta Pruszak
  • zdarzenie opublikował: Elżbieta Pruszak
    data dodania: 2019-10-08 11:55
Załączniki:
  • SIWZ.pdf1.4MB

    Metryka

    • załącznik opublikował: Elżbieta Pruszak
      data dodania: 2019-10-08 11:55
  • Wyjasnienie_pytan.pdf2MB

    Metryka

    • załącznik opublikował: Elżbieta Pruszak
      data dodania: 2019-10-08 11:55
[drukuj]